Thursday, September 20, 2012

Kursus Bakal Calon Berjalan Lancar ?

Selepas Prosedur kursus calon pada malam tadi maka kempen bagi calon-calon yang menawarkan diri sebagai wakil kita di dalam kampus sudah pun bermula mulai jam 12.01am. maka akan bertebarlah flyers,menifesto,kempen dan sebagainya sebagai medium kempen  calon  untuk memastikan  mahasiswa memilih mereka sebagai calon yang mendukung aspirasi mahasiswa . tidak kiralah mereka dari kumpulan,individu ataupon NGO kerana mereka yakin calon yang mereka pilih akan membawa suara mereka kepada Universiti. 





ketika sesi soal jawab dan penerangan tatacara kempen dan sebagainya sebentar tadi, kebanyakan calon sudah dengar dan faham apakah perkara-perkara yang boleh dan tidak boleh ketika tempoh kempen ini. Diharapkan tidak akan ada calon yang melanggar etika pemilihan dan mematuhi undang-undang yang telah dibuat untuk memastikan calon menjaga keharmonian kampus.

kami warga mediakampus berdoa agar calon yang bakal dipilih dapat memperjuangan kebajikan kita dan menaikkan nama Universiti kita ke tahap yang lebih tinggi. tinggi dari aspek positif dan bukan dari aspek yang negatif seperti tahun-tahun lalu apabila terdapat calon yang melanggar tatacara yang sudah pun mereka dengari dan diberi taklimat khusus mengenainya dan menimbulkan kekacauan sehingga kes rempuh pintu terjadi.

gunakanlah hak berfikir sebelum hak bersuara....


No comments: