Monday, February 28, 2011

PENGLIBATAN ORG LUAR.




WAJAH-WAJAH PELAJAR LUAR YANG TURUT TERLIBAT YANG TELAH MEMBAWA KEROSAKAN DI KAMPUS KITA.





20 comments:

Anonymous said...

salam..
sodap ekau je tuduh bebeudak ni perosak kampus kau..
diorg ni org baik2 la weiii..
kau tuduh org sebarangan tanpa bukti ape cer..
memfitnah tu lebih buruk dari membunuh weiii..
taubat la weiiii

Anonymous said...

oh! hafiz razak! budak ukm tuh!! xabes2 apek ni buat kecoh. tangkap je barua nik ajis nih,, tolak2!! calon apek!!

miqun said...

hafiz razak nie memang keja nak carik psal..dah kat ukm x leh cari psal...dya lari lak kat upm..mana ada tempat nak gaduh2...jangan risau....drang nie akan membantu 'memeriahkan'..mentang2 r kat ukm dah x leh kata demokrasi x dak..sb drang dh menang...lari kat upm lak kta demokrasi x dak...

Anonymous said...

cibai punyer blogger...woi korg per kes??mereka dalam gambar tu mperjuang hao mereka jer bangang.sial...yang kat atas tu sedap kater mereka barua...ko tu BERUK!!

Anonymous said...

baik la pulak kalau hingga menimbulkan permasalahan dan kecederaan...U die punye problem, pesal nak sebuk2 campur tangan? Kita ttp ade adab. Berapa jahitan org tu kena, kau mesti belum rasa kan? Pe kata kau rasa dulu, pastu baru comment, ape mcm?

Anonymous said...

datang xdjemput,buat kecoh pulak, menyusahkan orang, baik apa kejadahnya...fitnah apa pulak, gambar dah terpampang... buta huruf, buta hati betul..

Anonymous said...

memperjuangkan hak ape la pulak kan?? bukan UPM x payah nak sebuk la kan, kau pun satu...bercakap mulut x ade adab, ish3...insaf dulu sebelum cakap org...

abg LCCT said...

x malu... komen kat blog sendiri la pro-m.. blog x meriah kaco blog org.. masuk x bg salam trus hentam...

Anonymous said...

askum..salam perpaduan..ape yg di lihat dan di war2kan di dalam media mengenai rusuhan yg berlaku di upm ni sangat mendukacitakan dan memalukan golongan mahasiswa lain..seperti yg kite tahu, mahasiswa adalah golongan belia yang berintelektual dalam menghadapi permasalahan dan dalam menyumbang idea yg bernas dalam pembangunan ekonomi dan negara..kenape kelakuan seperti samseng jalanan ini wujud di kampus pembukitan ilmu ni..jika di tanya kepada golongan2 luar yg melihat ragam mahasiswa tersebut, saya percaya komen yg negatif akan terbacul dari mulut masyarakaty luar...ilmu yang tersemat tidak di gunakan dalam mengawal tingkah laku dan emosi individu..perbincangan adalah jalan penyelesaian terbaik...ingin saye petik dari kata2 rasulullah s.a.w. "KEHEBATAN SEORANG PANGLIMA ITU, TIDAK BERGANTUNG KEPADA BERAPA BANYAK KEPALA MUSUH YANG DI PENGGALNYA,TETAPI KEPADA BERAPA MUSUH YANG DAPAT DI JADIKAN KAWAN"..Kate2 ini dah cukup menggambarkan kemuliaan ajaran allah s.w.t yang sentiasa menyeru umatnya ke arah pendamaian..jadi saya secara peribadi mengatakan bahawa perjuangan yang anda katakan di atas tidak seiring dengan tingkah laku yang anda bawakkan..care ini ke nilai ajaran agama di ajar..bersatulah kawan2 sekalian ke arah keharmonian negara.ingatlah pesanan dari saya.. "Jangan sesekali menggadai prinsip, demi untuk mendapat dunia yang mengiurkan"

Anonymous said...

Jangan sesekali menggadai prinsip, demi untuk mendapat dunia yang mengiurkan

Anonymous said...

mahasiswa pe jadahnya kalau perangai cmni..memalukan..ini yg korg kata nk perjuang hak mahasiswa..perjuangan pala hotak pe yg bdk2 ni bawak!!! yg cite ukm xhbs lg dh rajin nk buat kecoh kat u org..selesaikan yg mana perlu dulu..jgn g jg tepi kain org lak..pk2 la wei..

Anonymous said...

dasyat la..orang yang dikatakan berjuang ke jalan yang lurus mencarut secara terang-terangan..nasib baik la saya buat pilihan yang terbaik dalam hidup kt universiti ini..

mohdfarhan said...

Asslamu'alaikum.. minta diberi laluan. Tindakan mereka bukannya m'gadaikan sebaliknya mempertahankan prinsip keadilan & PRK yg bersih yg. perlu ditegakkan. Lagi 1, bukannya mereka tidak berbincang, tapi sbelum ni, pro-m UPM dah buat bantahan beretika & hantar memorandum kpd pihak p'tadbir yg berlaku tak adil &tak profesional dlm. m'depani kep. PRK UPM kali ni.. Kerana, p'tadbir tak nak memberikan penjelasan, jadi pro-m (yg. b'intelektualnya mempertahankan politik nilai) bangkit mepertahankan hak mereka.. Ktahuilah, ni merupakan satu jihad. Nabi Muhammad pernah bersabda: 'Jihad yg paling besar adalah mepertahankan perkara benar dihadapan@ pada pemerintah yang zalim"..

Anonymous said...

Maaf menyampuk.
Seeloknya , jangan menyampuk di U lain sedangkan politik di U sendiri pun tak stabil. Dan lagi eloknya kalau pihak yang terlibat dan buka page ni, pergi minta maaf di sana. Sangat memalukan . Lagi menyedihkan. memakai baju UKM tapi berada di UPM serta terlibat dengan konflik sebegini. Lagi bernas kalau diberi satu memorandum ataupun kertas kerja tujuan mereka. Buat apa sibuk berpolitik sedangkan pointer sendiri tak terjaga. Waallahu'alam.

muhdazroy1991 said...

kalau mencederakan pengawal keselamatan x zalim ke?? jihad ada cara dia.. kiter sesama islam.. zaman Nabi Muhammad S.A.W xda pon lawan sesama islam.. tapi PRO-M? fikir2 kan la.. kalau korang berada di tempat kami pasti korang rasa bertapa perit nye hati melihat kawan2 bermandi dengan darah serta darah diri sendiri tertumpah di bangunan pentadbiran..

Anonymous said...

sy student ukm... dan berasa sgt malu atas apa yg brlaku ini... mslh politik kampus ini berleluasa dgn luas smpi msuk cmpur urusan U len.. bknnya x ley brsatu, tpi brsatu atas kebaikan, bukannya brsatu utk mencederakan org smpi pngwal kselamatan upm luka smpi kna jahit, ini kah bkal pmimpin kita pada msa akn dtg..
c faiz ismail, bdak fakulti pnddikan ukm thun akhir, ini lah bkal pndidik bangsa kita nnt, anak2 kita nnt akan lahir dgn hidup yg pnuh dgn demonstrasi, d sbbkn ckgu2 yg mcm ni la..
nama baik universiti harus lah jaga, jgn merosakkan nama U len...
wt kecoh sesuka ati, klu rsa nk wt kecoh sesuka ati, wt U sndiri la... sekian...

Anonymous said...

Jangan bercakap pada jihad jika Islam pada nama semata-mata. Fahami dan dalami dulu Agama Islam dengan sebenar-benarnya. Jangan berguru dengan buku kerana ibarat bergurukan syaitan, carila guru yang betul dan yang memberi tunjuk ajar yang betul bukanya guru yang memberi tunjuk ajar untuk menghasut. Kalau bukan daripada hasutan tak akan timbul kekecohan. Kalau sudah tahu pemerintahan zalim jangan masuk ke Universiti tubuhkan Universiti sendiri. Nanti mesti ada yang menyampuk pemikiran xbetul nak tubuh Universiti sendiri. Aspirasi dikatakan ada campur tangan politik luar, namum sebaliknya pula GM pula secara terang-terangan bergabung dengan politik luar, nurul izzah anak Anwar sendiri menyampaikan mandat kepada si pengerusi a.k.a anak Pak Aziz MPMSe Malaysia. apa semua nie. Well semuanya telah jadi huru hara kerana campur tangan luar, jangan menuduh orang sedangkan diri sendiri buat. Islam tidak mengajar umatNya berpecah belah, tidak diberi mandatpun kepada umatnya untuk mengkafirkan sesiapa, namun dek kerana ingin sangat berkuasa dan memerintah sanggup melampaui batas2 agama. Zaman khalifah sesiapa yang menentang pemimpin yang telah sedia maklum akan ianya adalah seorang Islam penentang itu wajib dibunuh. Jap lagi mesti akan ada yang mengeluarkan hadis2 untuk menyangkal.

Anonymous said...

untuk penulis blog ni...sebelom korang kutuk2 diorg dr ukm tu.. korang patut tahu sesuatu...kalau dalaman UPM xmintak bantuan... msti diorg xdtg sane.. n cmne diorg blh tahu kan.. so.. the problm is.. kt dlm upm tu sndri. so.. jgn salahkan org lain yg dtg membantu. korang patut xpuas ati atau maki2 yg dalaman tu dlu. br boley kutuk2 "bantuan luar" cmni. korang buat ni.. blh digambarkan cmni...

korang lapar sbb cafe kolej xbuka. tp ko salahkan kedai makcik bedah kt luar kampus ko xbuka kdai arini.

fikir2kan lah....

Anonymous said...

HANCUR UMNO !
HANCUR UMNO !
HANCUR UMNO !

PERGI JAHANAM DENGAN HARIMAU LAHANAT !!!

HARIMAU MAUT MUSUH ISLAM !!!

Anonymous said...

biar pown kte berlinan parti....
berlainan prisip.....
tp engat.....kte tetap 1 Agama.....

malu lar cine tgk mlayu gado sesame sndri.....