Wednesday, February 23, 2011

pakatan pro militan

hari gelap UPM. dari malam 22/2/2011-23/2/2011

pelbagai acara yang dijalankan

sehingga......

dan pelaku2nya....




dan inilah puncanya....




maka sesungguhnya manusia di dalam kerugian, melainkan mereka yang beramal soleh

kami akan upload lagi gambar kejadian serta mereka-mereka yang terlibat dengan pakatan pro militan UPM yang terdiri dari pelajar upm, pelajar ukm,kuis, dahi lebam yang dibuang um, juga kakitangan UPM sendiri dari bhgn I.OYang menjadi talibarut...kami sudah ade bukti. tgg kami dedahkan...

sekiranya anda mempunyai gambar-gambar yang ingin dikongsi, emailkan kepada kami di mediacampusupm.gmail.com.



25 comments:

Anonymous said...

Dia sorak, kita lihat,
Dia dekat, kita rapat,
Dia rempuh, kita ikat,
Dia mula, kita tamat.

Berani jual berani beli,
Jangan disanggah langkah penari,
Berani sentuh berani mati,
Jangan dicabar Aspirasi.

Anonymous said...

HARAMJADAH PUAK2 NI..BAWAK BURUK NAMA UPM..DASAR PENGECUT..WOI LOKMAN KO HATI2 SIKIT..AKU JUMPA MEMANG KO X BALIK SABAH DAH

hampeh.com said...

adohai.. betapa hebatnya mahasiswa sekarang ni.. datang menuntut ilmu.. jadi kewajipan untuk membuat perkara yang ditegah dalam ISLAM..

lamka said...

Then kata keselamatan yang buat... shit sangat kot... nampak terang n jelas Pro MIlitan UPM rempuh then kate keselamatan pecahkan... Siapa yang dr mulut die keluar niat nak pecahkan pintu 2? sapa ade niat? sapa buat tindakan?

Masuk Universiti Tinggi2....
Bagunan Bertingkat2
Bodoh Berlapis2...

Anonymous said...

Perkara ini perlu juga dilihat daripada aspek tersirat selain daripada yang tersurat melalui paparan video tersebut.

Kita mungkin berfikir, sanggup pelajar melakukan perkara sedemikian kepada staf-staf UPM. Tatapi tidakkah kita terfikir sanggup staf-staf UPM melakukan perkara sedemikian kepada peljar-pelajar dan anak bangsa sendiri?

Mereka dimaklumkan pembatalan mereka sekitar jam 8.00 malam, 22 Feb 2011 melalui panggilan telefon. Pelajar - pelajar mununtut penjelasan daripada BHEP dan mula merkumpul dihadapan BHEP jam 10.00 mlm 22 Feb 2011 sehingga sebelah pagi 23 Feb 2011.

Jika mereka ingin membuat rayuan, mereka perlu membayar (RM 100 X 33 orang = RM 3,300 ). Bila mereka ingin meminta bukti daripada BHEP tentang bantahan itu, resit atau bukti bantahan didakwa adalah palsu. Sebab itu, ada wakil yang berjumpa tnc cuba untuk melarikan bukti tersebut. Untuk rayuan RM 3, 300 diperlukan, begitu juga bantahan oleh pelajar memerlukan RM 3,300. Cuba bayangkan siapa pelajar yang sanggup untuk membayar RM 3,300 untuk bantahan itu?
Sekitar waktu tengah hari, UPM menukar semula keputusan yang diambil selepas ditegur timbalan menteri pengajian tinggi. Pelajar hanya mahu tnc hep memberikan penjelasan berhubung perkara ini dan memohon maaf kepada mereka.

Mengapa masih berlaku hal-hal sebegini di dalam kampus sedangkan orang yang mentadbir kampus terdiri daripada mereka yang ada Phd, proferssor dan belajar di luar negara. Tidakkah mereka mengambil iktibar atas apa yang berlaku di seluruh dunia jika kezaliman dan ketidakadilan berlaku?

Adakah berasak-asak dengan harapan memohon agar tnc hep memberikan penjelasan selepas suatu tempoh diberikan untuk beliau berbuat demikian dianggap sebagai militan?
Jika ya, mereka yang menyertai demonstrasi itu perlu dikenakan ISA kerana mereka nyata berbahaya kepada negara amnya dan UPM khususnya. Keselamatan pelajar lain terancam.

Oleh itu, jangan kita menilai hanya sekadar luaran sahaja tetapi perlu memahami kronologi dan mengapa tindakan sedemikian diambil.

mamaaqeel said...

dh pecah pintu apasal x masuk!! apasal lari! kata nak masuk! apasal x masukk!!

Nawza said...

pintu dah bukak xmau pulak masuk...BODOH!!!!

http://wanworld89.blogspot.com/2011/02/sensasi-di-upm.html

Anonymous said...

anon 6.17PM

ye memang militan! hanya mau penjelasan dari tnc terus sampai nak pecah pintu?bukan kah status kemenangan sudah diberikan kembali?itu yg dimahukan kan?apa yg zalim?student tak cukup makan kah di UPM?student tak cukup kelas kah?sudah la..sumer gilakan kuasa sahaja...

kalau ada yang mati tertelan kaca siapa nak tanggung?takkan pihak univ. pulak?sedangkan yang dok dorong org2 pegi masuk tu mangkuk yang pegang loud hailer tu..

yang pegang loud hailer tu apasal duduk kat belah belakang?dia patut duduk di depan..bila pintu pecah dia plak yg lari dulu?dia tu pandai peralat student..elok dia diberi makan kaca pintu tu dulu..

Anti Militan said...

anon:

apa susah sangat minta maaf? cari alasan lagi buat apa?

Pro M = Pro Militan

Anonymous said...

kalau minta maaf kau dapat apa? pro M tetap kalah kan? so what?

belajar pon belum tentu habis dah nak berlagak...kalau nak marah pon agak-agak la..bukan kalah p/raya esok dunia kiamat pon..poodah

kat univ. nak tunjuk jaguh bukan dengan pecah pintu kaca..tapi CGPA dan ketrampilan yang tinggi..kalau setakat pandai pecah kaca je..beruk pon pandai..

Anonymous said...

MEMILIH! HANYA KOMEN TERTENTU JE YG ADA

Anonymous said...

HATI2. PENYEBAR FITNAH,PGAMBU DOMBA MAKIN RAMAI DI ATAS BUMI UPM SKUNK NI. KO ANTARANYA!

Cucu Tok Kenali said...

Nampaknya mereka yang mengaku terpelajar ini, terpekik-pekik tentang hal keadilan sudah melupakan prinsip rukun negara.

Kedaulatan undang-undang
Kesopanan dan kesusilaan.

Yang hairannya, pengertian Islam (salam, sejahtera) itu langsung dipinggirkan. Bahkan tidak sedar pula sambil merusuh, menyebut kalimah suci, EMPUNYA DIRI - yang memerintahkan kita bersejahtera - apa pemahaman yang diusung mereka?

Anti Militan said...

PRO M = PRO MILITAN

GURU KENCING BERDIRI MURID KENCING . BERLARI. BUDAK-BUDAK ASUHAN PAS MEMANG BEGITU. TAKSUB. FANATIK.

DASAR KHAWARIJ!

Anonymous said...

nape padam comment2????takot??? sbb barua ASPIrASi je ley comment????

Anonymous said...

Blog ni ada memaparkan komen "Ugutan Bunuh" kepada Lokman.
Berhati-hati dalam memberi komen.
Perjuangan dan idealisma mahasiswa mesti bebas daripada mana-mana pengaruh parti politik.
Tolong jangan kaitkan gerakan pelajar dengan parti politik. Jika pro m dikaitkan dengan parti pembangkang, pro a juga dikaitkan dengan Barisan Nasional.
Bertindak adil dalam memberi komen.

hampeh.com said...

komen2 pun sampai ugut bunuh2 ke? x paham betul haku mahasisww sekarang ni.. zaman dulu masa pilihanraya U je lebih2. bila dah habis, habis lah.. ni pulak terus nak reformasi konon.. siap import org luar nak ramaikan reformasi hampeh..

Anonymous said...

Kenapa perlu buat Demo sedangkan perkara ini boleh dibawah berbincang?? DImana power seorang mahasiswa?[Bukan power memekik]

Kenapa setelah dibatalkan pembatalan masih lagi tidak berpuas hati??Kenapa tidak diberi masa tnc untuk memohon maaf??Ingin membuktikan apa?Kalau telah ditarik balik, bererti anda benar. Maka anda boleh hebohkan kepada dunia anda berjaya.Bukannya merusuh malu..[pecah then lari]

Kenapa tidak ikut saja peraturan pilihan raya jika tidak ingin dikenakan tindakan pembatalan??

Dimana fungsi musywarah yang ditekankan didalam islam? anda sebagai mahasiswa yang membawa imej islam sepatutnya memberi contoh terbaik..bukan berdemo. Kita mahasiswa, suara kita didengar tapi perlu disaluran yang betul.

Sesetengah mereka yang mengatakan bhep zalim dan penindas adalah mereka dari golongan junior. Maka dimana penindasan bhep berlaku?dimana kezaliman berlaku?? Disebabkan tidak dapat menjadi MPP?Disebabkan tidak mendapat perhatian bhep??

Apa yang dikatakan student power sekarang itu adalah memekik terlolong mengatakan BANGKIT BANGKIT??berdemo seperti kurangnya pengetahuan?Bukannya mengadakan perbincangan dan sebagainya yang disarankan oleh menteri pengajian tinggi? Atau student power bila nama terpampang di dada akhbar?kalau ingin sangat orang lain tahu, buat sidang media..

Bila dah pecahkan pintu, kenapa tidak mengaku??kalau ingin menjadi mahasiswa yang berani bersuara maka anda harus berani mengaku perbuatan bodoh sendiri??[kerana dah pecahkan then lari]

Bila orang lain mengutuk tindakan sedemikian kata orang lain tali barut bhep? Helo, untuk pengetahuan anda,ramai mahasiswa upm yang tidak terlibat dengan politik or bhep or whatsoever merasakan tindakan anda ini berkepentingan dan sangat memalukan..

kami tidak memihak kepada mana-mana pun kerana kami lagi pentingkan pembelajaran dan hal lain..

Apa yang ingin diperjuangkan?ingin berkuasa???kerana apa??ingin tegakkan islam?islam yang bagaimana???Bila anjurkan aktiviti hanya puak2 sendiri terlibat?Ramai diluar sana tidak tahu kewujudan anda sebelum peristiwa pintu pecah..Maka mana kerja dakwah anda??

Kami sebagai mahasiswa pinggiran dan kami memilih anda semua..Mahasiswa yang menzahirkan perjuangan dengan emosi??bukan dengan ilmu yang dikurniakan...

Kenapa anda tidak menang majoriti?kerana kami tidak tahu kewujudan anda, kewujudan yang hanya fames ketika pilihan raya..Alhamdulillah kini anda telah dikenali.

Apa yang tidak cukup di upm??sebagai senior aku mendengar rungutan bas dan juga merit dan juga aktiviti yang tidak berunsurkan kesislaman..Kalau anda merasa teroknya dahulu menggunakan bus sekolah yang sedikit diupm baru anda bersyukur dengan bas yang ada sekrang, kalau anda sebagai mahasiswa yang bijak baru anda tahu kepentingan merit yang banyak membantu pelajar mengikuti aktiviti kokurikulum. Bersyukur dengan apa yang ada, bukan anda saja yang terkena.,

Jika segala tindakan mereka dikutuk maka jangan hairan jika kumpulan anda dianak tirikan..

Jika benar anda berdakwah, maka anda perlu tunjukkan suara anda untuk berdakwah, bukannya dengan memekik inginkan jawatan,bersuara hanya apabila ada pilihan raya...Mana aktiviti anda selama ini?jangan terkejot bila ada antara pelajar lama dan baru tidak mengetahui kewujudan anda. aktiviti anda hanya untuk golongan anda bukan untuk semua..

Ramai bersimpati dengan anda hanya kerana anda memakai kopiah dan bertudung labuh dan mengatakan anda penyokong pas pkr, kerana apa?kerana ingin menumbangkan kerajaan?bukan disebabkan dakwah yang anda bawa..Jangan tanya ahli anda yang rapat, tanya mereka yang anda tidak kenali yang bersimpati dengan perjuangan anda...

Dakwah bukan memilih bulu, fikir risau nabi kepada umatnya, bukan risau tidak mendapat tempat bahagian didunia. Mari kita usaha atas iman..

Allah maha berkuasa

mahasiswa pinggiran

Anonymous said...

Komen anonymous kedua jelas menunjukkan kelakuan sebenar ahli pro-a yg tidak dpt berfikir secara rasional tapi bergantung pada keganasan utk menyelesaikan masalah.

Anonymous said...

"yang pegang loud hailer tu apasal duduk kat belah belakang?dia patut duduk di depan..bila pintu pecah dia plak yg lari dulu?dia tu pandai peralat student..elok dia diberi makan kaca pintu tu dulu..

February 23, 2011 11:40 PM"

Kamu ni buta ke? Dia mana ada lari? Dia kena tolak oleh orang yang mengundur ke belakang. Nak cari salah orang pun guna otak la.

Anonymous said...

sampai macam ni sekali? ish2

ANTI KHAWARIJ said...

PRO MILITAN PEROSAK UNIVERSITI. PEWARIS KHAWARIJ. PEMECAH BELAH JEMAAH. BUGHAH. PRO PAS YANG TAKSUB. PERASAN CERDIK TAPI JUMUD.

ALLAH BENCI PEROSAK. ALLAHUAKBAR!

Al-Ansari (Legasi Burhanuddin Helmy) said...

Komen dangkal oleh anon February 24, 2011 10:16 PM (lain kali guna nama, mudah merujuk)

Hal yang lebih besar ialah nilai kesopanan itu sudah terhakis dek kerana ketaksuban pada sesuatu gagasan idea. (jangan lupa ya pada Al-Halim).

Anak muda seharusnya tidak terikat pada faham yang dibentuk golongan terdahulu, sebaliknya terus menjadikannya bahan fikir sebelum meletakkan pada diri.

Laungan Pro M tidaklah layak dikatakan laungan anak muda (siswa khususnya) kerana ia adalah laungan kitar semula - bahkan tak padam-padam dinyalakan oleh parti politik pembangkang.

Merusuh, mencerca, mengakibatkan kecederaan, menimbulkan kekacauan - ternyata bukanlah tuntutan agama, bahkan ia mirip kepada tuntunan Amarah.

Bedaduz said...

baca yang ni....

http://bedaduz2.blogspot.com/2011/02/some-words-from-student-to-saifuddin.html

budak ukm said...

aspirasi=umno
umno=perosak bangsa

mmg perlu laa mahasiswa nie bangun..xkn sampai bila2 nk biar org atas suap tahi kt mulut korg(aspirasi)