Friday, February 25, 2011

PERBINCANGAN CARA PRO MILITAN

alkisah......Setelah kita menanti dari semalam, perjanjian yang dipersetujui untuk berbincang dengan prof TNC secara baik akhirnya berlangsung juga tadi. maka penuhlah puak-puak militan ni memenuhi ruang legar kolej 13 untuk berbincang cara baik.


puak militan berkerumun datang
SRIKANDI PEMECAH PINTU TURUT HADIR

MANAKALA YANG LAIN TURUT SAMA BERTAHMID DAN BERTAKBIR MELAUNGKAN STUDENT POWE!!!


dan ketika itu semua warga kampus turut bersama mereka, kerana mereka adalah wakil mahasiswa UPM, sambil si dahi lebam dari Um(yang dah gb pun) si tangan ghaib(dari KUIS dan GAMIS) turut hadir bersama kerana mereka adalah wakil yang dipilih oleh mahasiswa serata malaysia dan akhirnya..kata persetujuan telah dicapai dan mereka semua adalah :

1) apabila dia berjanji mereka mungkiri
2) TIDAK SUKA PERBINCANGAN TETAPI DEMONTRASI
(PASAL TIMB MENTERI SUKA DIORANG DEMO)
3) MEREKA MEMANG SUKA SPIN CERITA!!

HAKIKATNYA APE YANG BERLAKU DI DEWAN KOLEJ 13 DARI JAM 1500-1700...









APA YANG BERLAKU ADALAH TAK DATANG, YILEK...LANGSUNG TIADA WAKIL MEREKA.... DAN VIDEO DI BAWAH ADALAH BUKTI DI MANA MEREKA MENGAMBIL KELUAR FAIL KETIKA PERBINCANGAN BERSAMA TNC HEPA DI BILIK BUNGA RAYA..

AYUH SAKSIKAN...


MAKA RAKAN-RAKAN AYUH FIKIRKAN SIAPAKAH MEREKA PRO MILITAN DI KAMPUS HIJAU INI

#DIFAHAMKAN ADA SATU LAPORAN POLIS DIBUAT KONONNYA MEREKA TIDAK MEMECAH PINTU TETAPI DIBUAT OLEH ANGGOTA KESELAMATAN SENDIRI....


15 comments:

Anonymous said...

xfhm video ni..tentang ape?

AiEN EiN said...

Apa nak jadi mereka ni.. Tak profesional langsung..

Anonymous said...

ya, meriah betul Dewan K13 petang tadi, NOT. Saya tunggu dari jam 2.40 sampai 5.20.

Anonymous said...

sebagai orng melayu dan rakyat malaysia, ak tak dapt tangkap/paham ape depa nih cakap?
nk kata perlahan volume dh cukup kuat, haih

Anonymous said...

sape yg xprofesional sbnanye??
kena kaji setiap sudut kedua2 pihak..mgkiin tndkan tu bleh diterima sebba selalu dh kena dipermainkan..

Anonymous said...

Selalu sangat students dipermainkan oleh staf UPM. Kini, tiba pula giliran student mempermainkan staf UPM. Tu baru adil.

Anonymous said...

mempermainkan staf?sapa students yg dipermainkan staf?mengapa tiada satu pon bukti ditunjukkan oleh pihak pro-militan?lg satu, saya amat tidak bersetuju anda mempergunakan alasan agama untuk berdemo..tlg jgn salah guna agama untuk kepuasan hati masing2..dh diajak duduk berbincang..tp tinggikan suara kepada orang yang lebih tua..pastu lari dari perbincangan..and them claimed that tnc x mau bg penjelasan..apa ni..ingat, anda wakil pelajar yang militan..bukan kesemua pelajar

Hime said...

cakap hati2..perkataan melambangkan peribadi..guna la bahasa yg elok nak describe org.tah pape.politik kampus yg xpnh ada perubahan..sama je dr dulu

Naqib said...

kalau macam tu la cara ko menilai keadilan nampak sgt tak cukup la ilmu kat dada ko tu...lepas tu comment sume anonymous..kalau berani kerana benar,apa salah guna nama sebenar.

GEMA 98 said...

Usaha meletakkan mahasiswa sebagai satu kelas yang dihormati, tidak mudah ditindas pihak tertentu adalah satu gagasan yang cukup dituntut.

Tetapi ia harus berlaku dengan bijaksana, bukan melalui tuntutan emosi. Awalnya, saya sedikit teruja kerana adanya dialog, berdepan secara terhormat. Harus diingat, yang lebih bijak ialah sekiranya mampu membuat TNC timbul rasa hormat terhadap kalian - tetapi paksaan dan kekerasan adalah jalan pintas yang tidak memerlukan pun ketajaman akal, sebaliknya sesiapa pun yang bukan siswa, bisa melakukannya, bahkan bayi juga hanya perlu menangis meminta susu (tanpa ada fikiran konkrit untuk merangka strategi).

Pemerhatian saya, kumpulan ini terlalu ingin meniru gerakan mahasiswa 60-70-an, namun banyak yang tersasar - misalnya radikal yang tidak munasabah (tak kena pada keadaan) serta terlalu dangkal gagasannya.

Pro-M, atau Propembangkang atau sepesifiknya ProPAS (sebelum tahun 2000, ini yang kami gelar) dalam mana-mana sesi diskusi kami tetap memutuskan bahawa mereka ini bukan lah idealis mahasiswa, sebaliknya menopang pada gagasan tuan-tuan politik mereka. Maaf kata, masih belum berubah dan selayaknya digelar mesin fotokopi yang berkualiti rendah!

mamaaqeel said...

Universiti tempat menimba ilmu bukannya tempat untuk politik... nampak sangat budak2 zaman sekarang w/p0n belajar tingi2 p0n tapi akal cetek dan kurang ajar!

Anonymous said...

sedey r..try kowang berada di tempat bdk pro-m nie...diowg nak pertahankan hak diowg je,,,kenapa laa sampai nak tarik smeue kerusi tue,,sdgkan lau tarik semue kerusi tue,,mcm mane nak teruskan perjuangan nak tuntut hak mahasiswa itu sendiri..dahla kerusi sikit,,pas2 tarik semue plak 2,,, x namenye melampau.. lepas 2 ,,yg x taw cite sebenar,,xyahla melulu tuduh mcm2,,,siasat dulu....fikirla baik-baik,,cube bace komen nie dgn nada yg lembut,,sye lansung x mara...tapi sedey r..bile mahasiswa diperlakukan demikian..:-(..
berlaku insiden nie bkn kehendak diowg..xnak pun berlaku,tapi dah berulang kali pihak pentadbiran diajak berunding elok2...tapi stay jugak keras xnak terime...kowang sendiri pun jenis x sabar an,,terus mlulu tuduh mcm2,,,,fikir-fikirkanla..kite semue x sempurna silap salah mesti kite wat dlm hidup kite,,x nafikan....sye bukan pihak mane2..tpi owg biase jee.....

Anonymous said...

pembatalan itu bagi saya ada asasnya...tanyalah kepada semua warga UPM, adakah mereka tidak melanggar tatacara kempen pemilihan PMPP, politik kampus adalah medium bagi kite mempelajari bagaimana seseorang itu dipilih serta proses demokrasi yang kita jalankan. apa yang membezakan politik luar dengan politik kampus adalah kaedah serta tujuan perlaksanaanya. kalau mahasiswa beranggapan bahawa politik di luar itu kotor, maka tggjawab kita untuk membersihkannya. dan harus diingat setiap perkara ada caranya serta berlandaskan kepada prinsip rukunegara, yang diantaranya adalah kesopanan dan kesusilaan serta kedaulatan undang-undang. sekiranya mereka yang dikatakan bijak pandai serta dikatakan golongan pemimpin muda sudah tidak boleh menghormati perkara di atas, bagaimanakah ingin membersihkan tanggapan di atas bahawa politik itu kotor. apabila pihak universiti telah menarik balik keputusan pada tgh hari, seharusnya perkara pecah pintu tidak akan berlaku. mengapakah masih lagi menjadi org yang melampau. (rujuk surah al-baqarah. dan ingatlah peristiwa penaklukan kota samarkhand. (harap admin boleh ulas peristiwa penaklukan kota samarkhand serta kisah al maunah, kerana kita sama2 sudah membaca buku karya seorang peguam mengenai taksub, di dalam kisah al-arqam serta al maunah. sekadar pandangan,

Anonymous said...

to anon march 2,2011 4:38PM
maksum sangatkah pro-m ini sampai x mau nak mengaku bahawa dia salah dalam pekara hari itu?

rentetan daripada peprbuatan melanggari undang2 telah menyebabkan mereka lena dalam politik tanpa legislatik..

undang 2 di buat untuk dipatuhi

semua calon dah diberi taklimat..kenapa semasa taklimat anda tak mau wat bantahan terhadap peraturan?

ada peraturan kita ikot..yang mana x setuju kita bincang

orang yang x tau benda betol pon sekarang dah makin meluat ngn pro-m
muhasabahlah diri sikit.
yang salah tu mengaku ajelah..pro-m bukannya maksum pon!

Anonymous said...

bosan dgn semua ni...maaf..bila awak kata awak wakilkan smua student..awak salah!! sbb even sy xpenah nobatkan awak sbgi penggerak kami...sbb terlalu byk kekurangn pro m dlm melayari bahtera pemimpin kat upm...sekadar luahan kerana saya buknlh menyokong aspirasi..tp tindakan mereka lebih wajar dr awak,pro m....