Thursday, February 2, 2012

Kah KAh KAh....kasian

Mohd Yusof Hadhari, bekas Ketua Penerangan Gamis telah membuat tulisan yang mengecam beberapa tindakan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang dilihat membelakangkan front mahasiswa yang lain dalam Harakahdaily, 3 Februari 2012 (baca sini).

Satu analisa yang jelas membuktikan bahawa front mahasiswa Islam tidak bersetuju dengan beberapa pendekatan provokatif dan subversif yang telah dibuat oleh SMM. Malah tindakan SMM cuba untuk membawa masuk budaya pemikiran komunis dalam SMM telah meretakkan lagi front tersebut.

Mana ada lagi konsep syura dalam SMM. Orang yang gagal belajar pun diambil, semuanya dipilih berdasarkan arahan Godfather.

Mana tidaknya, beberapa aktivis setahun jagung SMM yang hanya menempa nama melalui kejadian langgar pintu, tidur atas jalan dan turun bendera sudah mencemar nama front Islam bila berpakat dengan kumpulan yang menyemai pemikiran komunis. Pernah suatu ketika dulu front ini berbalah teruk pada 2005 bila Setiausaha Agung SMM dari DEMA menyokong Ayah Pin secara terbuka. Bagi fraksi hijau, mereka lebih mementingkan idealisme dan hujah dalam memperjuangkan sesuatu dan berdasarkan isu. Dulu pantang ada isu agama dan berkaitan Israel, fraksi hijau ini akan melompat untuk berdemo.

Namun setelah dipengaruhi oleh fraksi merah kini, mereka tidak berani lagi berlawan hujah dengan Anwar Ibrahim yang secara terbuka mahu menjamin keselamatan negara Israel. Baik Gamis atau front mahasiswa pembangkang yang lain, semuanya sudah tercemar dengan parasit. Tidak boleh lagi dipanggil sebagai satu gerakan Islamik.


No comments: