Tuesday, March 8, 2011

KESAN


kami baru blk dari minum2 dan sembang bersama berapa rakan seperjuangan di sebuah kedai..selepas minum2 dan sembang hampir tak sedar waktu dah menghampiri jam 12, seperti biasalah kena balik sebelum jam 12. ketika melalui pintu masuk (dekat sebelah pusara abadi masyarakat cina tu) kebetulan ditahan oleh anggota keselamatan dan anggota keselamatan yang menahan kami rupa-rupanya adalah anggota yang tercedera ketika rempuhan militan tempoh hari. sembang2 dengan dia kejap dan sempatlah snap sekeping gambar. masih belum pulih sepenuhnya dan masih terasa sakit katanya.....kami doakan agar kesan dari jahitan tersebut cepat pulih dan beliau dapat terus berkhidmat dengan cemerlang.

#pintu kaca boleh diganti, peristiwa hitam boleh dilupai, tetapi parut yang diterima akan kekal sampai hujung nyawa...

7 comments:

Anonymous said...

Cedera sikit2 pun nak kecoh lebih2. Kuat propaganda jer korang ni.

Anonymous said...

alhamdulillah, org yg kuat iman akan menganggap ujian yg menimpa sbg hiburan dari Allah (sentiasa ingat Allah ketika senang dan sakit kerana sakit itu dari Allah, panawarnya pun dari Allah, manusia hanya sebagai asbab terjadinya luka itu). Sakit itu pun tanda kasih syg Allah untuk kafarah dosa dan meninggikan lg darjat manusia. x gitu =)

Anonymous said...

sikit?? ko tau tak berape jahitan dia dapat?? ko tau x kalau lambat sikit kitorang hantar dia ke hospital pasti nyawa dia melayang.. kalau ko cakap sikit me la sini aku nak toreh tangan ko dulu. xsedar di untung

Anonymous said...

perkara dah berlaku, semua tu dgn izin Allah, kalo Allah x izin, x berlaku semua ni. mesti Allah nak tunjuk something. buka mata hati, lihat pada yg tersirat, bukan hanya yg tersurat

Anonymous said...

Sikit je tu, kalau dibandingkan azab utk org yang tak jalankan amanah dgn baik uruskan PRK..

Admin yg bodoh, keselamatan lah yang bodoh pergi tahan pintu tu.

Hahaha.. Kalau aku kat situ, tengok org nak tolak pintu kaca dari luar dgn daya yang kuat, aku tak akan tolak dari dalam..

Aku tau, confirm pecah punya kalau aku tolak. Nasib baik aku tak ada kat situ, kalau tak aku jerit kuat-kuat bagitau keselamatan yang BODOH. Trmasuklah Admin mediakampus yang BODOH.

Aku tau, ko tak akan display komen aku ni.. Aku cabar. Cukuplah jadi batu api lah, BAHALOL.

Ardiannie Tukimin said...

aku tak pernah pulak tengok orang buat demonstrasi AMAN,ramai2 nak masuk jumpe orang yang die tak puas hati tuh..biasanya wakil je masuk..sebenarnya yg BODOH orang yg mula2 tolak tuh..kalau betol la Allah bagi petunjuk,korang patutnye balik dan tinggalkan wakil yg nak jumpa TNC tu..tak perlu pon tolak pintu tu..

Ardiannie Tukimin said...

kepada semua blogger,kalau berani kerana benar tak payah la bagi anonymous.! :D