Saturday, February 26, 2011

maher zain insyaAllah versi melayu


kepada semua rakan-rakan pembaca
seandainya kita mempunyai masalah
hayatilah lagu ini.

keganasan bukanlah jalan kita
kedamaian adalah jalan yang dicari
berundinglah sebaik mungkin


6 comments:

Anonymous said...

Daripada entri-entri lepas, pengendali blog ini, ada kesedaran Islam yang tinggi, mempunyai keimanan dan ketaqwaan yang tinggi. Tapi mengapa dalam masa yang sama, pendendali blog juga mempunyai hati yang busuk, suka memfitnah, suka memburukkan orang?
Bukannkah memfitnah itu lebih besar akibatnya dari membunuh?
Bukankah pengendali blog ini juga seorang melayu, malah seorang Islam. Kita bersaudara. Tapi mengapa dalam diri saudara penuh dengan dendam dan hasad dengki?

Anonymous said...

buktikan pada mediakampus bahawa entry didalam ini mempunyai perkara-perkara dusta dan fitnah serta membawa kepada perpecahan....

mediakampus said...

kami akan cuba memperbaiki nukilan kami di dalam blog ini. kami akan cuba menyatukan kita semua. tetapi jgnlah dianggap tulisan kami fitnah, kerana ini adalh pandangan kami. terima kasih di atas teguran, dan sekali lagi kami mengakui kami bukannya sempurna. inilah tugas kita untuk saling ingat-mengingati antara satu sama lain.

pro atas pagar said...

haha..napi oh napi..bengong sungguh blog ni..dah la post ikut dan,pastu komen sdiri..klu org komen yg kontra,x approve..sape la yg nk baca post2 kt sini...

Anonymous said...

sebagai pemerhati bebas, saya minta admin tolong ceritakan perkara sebenar yang berlaku. mgkin sy tlh baca dan dgr penerangan dari kwn2 pro m sy, bagaimana pula dari admin? 9kalo blh wat kronologi mcm pro m wat-sng nak baca). sbg mahasiswa di kampus, saya rasa, pro m tidak akan berbuat demikian jika tidak ada ribut melanda. begitu juga dari admin yg mengeluarkan keterangan2 spt post sblm2 ni. sertakan skali bukti2 yg sahih tanpa bias. sy takut, kalu admin bg maklumat yg salah, bukan stakat anda menabur fitnah, takut juga dosa memfitnah kpd mereka yg tdk bersalah makin bertambah2 (astaghfirullah-moga Allah jauhkan dari kita). dosa kpd Allah kita blh taubat, kalo dosa kpd manusia, mesti minta ampun dari tuan badan. slagi mana x mohon ampun, x hapus dosa kita. lg 1, blog ni bagus kerana ada tazkirah yg bermanfaat sbg 1 saluran dakwah admin, tapi dlm masa yg sama knp mesti ada provokasi (kutuk mengutuk) kpd pihak2 tertentu? "-_-. bukankah kita perlu bersatu sesama muslim?. "wahai org2 beriman, mgapa kamu mengatakan tapi tidak kamu kerjakan, sesungguhnya besar kemurkaan allah, jika kamu menyatakan tapi tidak kamu kerjakan" (as-saf:2-3). agama itukan nasihat, x slh kita saling memperingati,kan? mohon penjelasan dari admin. trima kasih =) maaf, kalu da terkasar bhs.

Anonymous said...

huhuhu.. pas tii ;)